Summa sidvisningar

tisdag 17 juli 2012

Yamas onsdagsjam

Som ni ser på fotot började jag min bloggträning
i väldigt tidig ålder.
På det här fotot var jag bara två månader och blev
så trött av allt att jag måste ta små tupplurar hela
tiden.
Till och med vid datorn.
Men nu när jag är vuxen är jag minsann pigg
och vaken.
Jag är nog den som är piggast av oss alla här hemma.
Vilde han slöar jämt. Och han är expert på att sno åt
sig de bästa platserna.
Som ni ser på fotot brer han ut sig också så att
ingen annan får plats.
Han är en riktig sömntuta Vilde. Inte konstigt att
han inte kan sköta bloggen.
Tassa är den som är ute mest av oss. Men när
hon är inne sover hon jättemycket.
I mattes säng för det mesta. Jag tycker hon är
tråkig. För hon vill nästan aldrig leka med mig.
Inte när vi är inne bara när vi är utomhus.
Ja, ni förstår väl att med såna latmaskar till 
syskon är det ju självklart att det är jag, Yama, som
får sköta det mesta av bloggandet.
Nu ska jag tassa iväg och tömma matskålarna medans de andra sover. *fniss*

4 kommentarer:

  1. Vad snygga ni är, gosisar!
    *Kurrelisvansvift!*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket! Ni är snälla ni.
      SvansKram

      Radera
  2. Tjingeling !
    Jag är ju ensam katt i mitt hushåll , så här är det självklart att det är jag som står för busandet :)
    Försöker få fart på min mattes föräldrars gamla katt när jag är där , men det brukar inte gå så bra.
    Oftast slutar det med att jag får en tass i huvudet :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har vi sett i din blogg. Att Gustav kan vara en riktig
      suris ibland. Han som är så klok och snäll annars.
      Men han kanske är rädd att du ska flytta in hos honom.
      Och måste visa vem som bestämmer.
      SvansKram

      Radera